Klachtenregeling
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts.
Neem altijd eerst contact op met uw huisarts als u een klacht of suggestie heeft. Immers, als de huisarts niet weet dat u een klacht heeft, kan zij ook niet proberen om hier iets aan te doen. De huisarts luistert graag naar u, om zo mogelijk samen het probleem te kunnen oplossen. Het kan gaan om klachten op allerlei gebieden, bijvoorbeeld over de gang van zaken, over het persoonlijk functioneren van de huisarts, assistente, praktijkondersteuner of waarnemer etc.
U kunt uw klacht ook bespreekbaar maken door middel van een klachtenformulier. Dit formulier kunt u aanvragen via de mail huisartsenhw@hisconnect.eu of ophalen bij onze balie. De assistente levert dit voor u in bij de klachtencoördinator (Dokter van Moppes), waarna deze contact met u opneemt om samen naar een oplossing te zoeken.
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229100.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl